sábado, 5 de enero de 2008

"Camín de Cantares" nun interesa

El sábadu pasáu 29 de setiembre estrenóse la segunda temporada del programa Camín de Cantares. Esta producción nun necesita presentación pa toos aquellos averaos, pel camín que seya, a la cultura asturiana, y en concreto a la musical. La so apaición l'añu pasáu, y sobre too los sos resultaos d'audiencia y repercusión tanto dientro como fuera de la TPA, convirtieron al programa de Xosé Ambás en noticia. Asina que yera d'esperar que Camín de Cantares tuviere una segunda temporada, de lo que tol mundu s'allegró, yo'l primeru. Con too y con ello, creo que nesta renovación la trampa rescampla, y les condiciones nes que se produz son un síntoma un sintoma de l'actitú qu'hai en determinaes esferes pola cultura y la llingua asturiana.


Al poco d'estrenase la primer temporada, Camín de Cantares algamó unos resultaos d'audiencia que yeren la envidia de los más de los sos compañeros de parrilla na TPA. El porqué d'esti éxitu taría bien analizalu, pero prefiero gastar esti artículu en falar d'otru aspectu. Y ye que, cuando dende dirección de la TPA se decidió emitir esti programa cónstame que se fizo ensin da-y munchu valor, considerándolu como una concensión a "los del bable" qu'había que facer daes les circunstancies. Asina, esta actitú espeyóse nel horariu y compañeros d'emisión que se decidieron pal programa, espetáu na mañana del sábadu, albentestate de los cambeos de programación y xunta otros dos programes n'asturianu, "Nós" y "Pieces", no que yera la píldora bable que dende la TPA taben dimpuestos a conceder.

Pero mira tu que, pa sorpresa de tol mundu, el programa trunfa, y tien una audiencia curiosa con un tratamientu dignu de la cultura y la llingua asturiana. Y non solo eso, ye qu'amás una parodia del programa, los yá famosos "Samba" y "La Marquesina" conviértense nel referente humorísticu del late night de la TPA, "Terapia de Grupo". Con estos precendetes y medayes, yera imposible que la TPA nun renovara'l programa, sobre too cuando ésta ye una cadena necesitada de meyorar los sos resultaos nos audimetros pa xustificar la so creación y la inversión nella.


Pero lo que me llama l'atención son les condiciones nes que se da la vuelta del programa. Incomprensíblemente los responsables del ente de comunicación vuelven a llantar el programa nel mesmu horariu que l'añu pasáu, les 13:00 hores de la mañana de los sábados, horariu que nun ye que seya precisamente prime-time en televisión. ¿Qué ye que Camín de Cantares nun ganó un puestu más interesante na parrilla de la cadena?. ¿Nun merez el programa d'Ambás que lu echen n'horarios onde seya más fácil meyorar n'audiencia? Por exemplu ente les 20:00 y les 00:00 hores, ye dicir, hores más cercanes a la nueche, onde se da la pelea más dura pol algamar audiencia. ¿Ye qu'a la TPA sóbren-y los programes d'éxitu y nun tien sitiu onde colocar nun horariu meyor a Camín de Cantartes?. Tal paez qu'a la TPA fálta-y un programador con visión que sepa sacar el máximu rendimientu a los sos productos. Mover programes según los sos resultaos ye lo más habitual del mundu. Un exemplu claru, Operación Triunfo. Esti programa entamó a emitise en LA 2 con namás qu'un resume pequeñu al día y un programa selmanal si nun recuerdo mal. De secute trunfa y entama a velo tol mundu, colo que TVE rápidamente cambia'l programa de día, cantidá y hasta de canal d'emisión. Pero paez ser qu'a Camín de Cantares nun-y val namás con algamar audiencia pa tener un sitiu más curiosu na programación. N'otres cadenes programes del estilu de Camín de Cantares tienen un meyor tratamientu horariu, por poner un casu, na TVG un programa bien asemeyáu a Camín de Cantares llamáu "Alalá" emítese los martes a 21:30 hores , mientres que na RTE irlandesa, la BBC Scotland o la BBC 4 británica bien seyan series o programes especiales dedicaos a la música tradicional tienen sitiu na programación con un tratamientu de marketing más afechiscu.


Espero equivocame y que Camín de Cantares siga nel mesmu horariu del añu pasáu porque ye meyor y existe dalguna razón de marketing televisu que nun conozo, o porque la productora del programa decidió que quedara nesi horariu. Pero nun nos engañemos, da la sensación que pa la dirección de la TPA los programes de la píldora bable son una concesión. Nun son un apueste estratéxicu por dir creando un productu de calidá asturianu nin n'asturianu. Ye más, incluso hai voces crítiques dende la propia Asociación de Productoras de Televisión de Asturias que denuncien que na TPA nun se ta contando nin coles empreses del país, asina que con esti panorama nun podemos esperar millagros. Tengo pa min que los programes n'asturianu na TPA van durar mientres se considere qu'hai que facer dalgún xestu pa cola reivindicación llingüística, y non porque se gane'l puestu por audiencia y por trabayar teniendo como oxetivu la normalización del asturianu.

No hay comentarios: